Održana radionica „Čist okoliš, zdrava budućnost“ u sklopu projekta „Zdrav za 5“
U četvrtak, 30. travnja, održana je radionica „Čist okoliš, zdrava budućnost“ u sklopu projekta „Zdrav za 5“. Radionica je održana sa učenicima osmih razreda Osnovne škole Stjepana Radića u Brestovcu Orehovičkom, a sastojala se od dva dijela, predavanja u školi i izlaska u prirodu, tzv. Zelenu učionicu.
Projekt „Zdrav za 5“ rezultat je zajedničke suradnje Ministarstva unutarnjih poslova, Ministarstva zdravlja i Ministarstva zaštite okoliša i prirode u želji da zajednički djeluju na području prevencije ovisnosti te podizanja razine javnozdravstvene svijesti kod djece osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta. Projekt se sastoji od dvije komponente, prva komponenta se odnosi na prevenciju ovisnosti o alkoholu, drogama i igrama na sreću dok se druga komponenta bazira na Zaštitu okoliša i prirode.
U Krapinsko-zagorskoj županiji projekt provode Zavod za javno zdravstvo Krapinsko-zagorske županije, Policijska uprava krapinsko-zagorska, Javna ustanova za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima na području Krapinsko-zagorske županije te Upravni odjel za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša. Javna ustanova provodi drugu komponentu projekta te ima za cilj jačanje svijesti mladih naraštaja o važnosti zaštite okoliša i prirode kroz niz različitih aktivnosti koje upućuju na zdravi odnos prema sebi i prirodi.
Svrha radionice je bila edukacija učenika o biološkoj raznolikosti, njezinoj važnosti i očuvanju te otpadu, štetnosti divljih odlagališta, cjelovitom sustavu gospodarenja otpadom, sortiranju i recikliranju otpada. Poseban naglasak stavljen je na usvajanje mjera za izbjegavanje i smanjenje otpada i način odvojenog prikupljanja otpada s ciljem podizanja svijesti učenika o potrebi zaštite prirode i očuvanju prirodnih resursa.
Nakon održanih predavanja, radionica sa učenicima nastavila se u Zelenoj učionici „Šarov jarek“, u neposrednoj blizini škole, gdje su učenici sakupili otpad odbačen u šumi uz stazu koja vodi do Zelene učionice. Nakon toga učenici su ponovili svoje znanje o šumskom staništu, biljnim i životinjskim vrstama karakterističnim za tu vrstu staništa te o pravilnom zbrinjavanju i sortiranju otpada kojeg su sakupili.